Kilka słów o Nordic Walking

Nordic Walking to sport, który przywędrowała do nas z Finlandii. Z dnia na dzień zyskuje coraz więcej zwolenników i coraz częściej spotkać można osoby w różnym wieku maszerujące z kijkami. Szczególnie powinny być nim zainteresowane osoby po 50-tym roku życia, kiedy czasem pojawiają się jakieś przeciwwskazania do uprawiania innych dyscyplin. Nordic Walking mogą uprawiać wszyscy bez względu na wiek, stan zdrowia i kondycję. Między innymi z powodu kondycji a właściwie jej braku sama zdecydowałam się na tę dyscyplinę.

Co daje nam marsz z kijkami Nordic Walking:

  • polepsza krążenie
  • poprawia oddychanie
  • wspomaga funkcjonowanie organów wewnętrznych
  • wymusza poprawną sylwetkę
  • poprawia nastrój i samopoczucie
  • spalamy o 20% więcej kalorii niż przy zwykłym marszu
  • używamy aż 90% mięsni, w tym, co bardzo ważne, mięśnie trzymające nasz kręgosłup (kto z nas nie miewa z nim problemów?)
  • podczas marszu z kijkami odciążona są stawy kolanowe

Nordic Walking to sport bardzo przyjemny, „bezzadyszkowy” :) co dla wielu osób po 50 roku życia bywa czasem istotne. Ze względu na intensywniejsze spalanie kalorii podobno dobry jest na zrzucenie zbędnych kilogramów? Czy to prawda i w jakim stopniu sama nie mogę stwierdzić, za krótko chodzę z kijkami. Jednak wiele osób potwierdza skuteczność tego sportu w odchudzaniu.

No cóż, zrzuci się te kilogramy albo nie, ważniejsza jest poprawa kondycji. Zapał jest i mam nadzieje, że szybko nie przejdzie. Deszcz mógłby już przejść bo kijki czekają :)

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *