Użytkownik – zło konieczne

Już kiedyś zastanawiałam się dlaczego nie pałam zbyt wielką sympatią do wszelkich usług GG. Może to po wpływem komentarzy części użytkowników sieci, którzy zawsze ostro krytykowali te usługi? Może dlatego, że sama wiele razy zawiodłam się? W sumienie nie ważne bo i tak z niektórych usług firmy GG Network korzystam, chociażby z Blipa, który ostatnio często bywa „zmęczony”. No ale skoro te chwilowe problemy mają poprawić działanie w późniejszym czasie to nie ma co narzekać i spokojnie przeczekać, byleby było widać, że coś się robi a awarie nie trwały wiecznie.

Drugą usługą GG, z której korzystam jest forum dyskusyjne na Fora.pl. Z grupką sieciowych znajomych mam tam takie niewielkie i bardzo kameralne miejsce na pogaduszki. Do dzisiaj zastanawiam się co mnie podkusiło aby to miejsce spotkań założyć właśnie tam, skoro jest tyle innych możliwości?? Być może miałam nadzieję na to, że serwis nie padnie? Bądź co bądź jest w rękach znanej firmy o dużym zasięgu. Jak na razie nie padł ale.

Od mniej więcej 10 dniu (dokładnie nie liczyłam a właściwie straciłam rachubę) jest na wszystkich forach Fora.pl spory problem, określę to trochę nieładnie… skaszaniło się. Nie widać kto jest na forum i to zarówno na samej stronie jak i w panelu administracyjnym. Otrzymanie prywatnej wiadomości wiąże się z wyskakującym non stop okienkiem powiadomienia, są problemy z logowaniem, nie wspominając już o mylnym oznaczaniu wiadomości przeczytanych.
W przypadku małego forum można to jakoś wytrzymać ale nie wyobrażam sobie działania na czymś takim przy setkach użytkowników! Jak ten cały bajzel ogarnąć?

Rozumiem, jest awaria i zawsze może się coś takiego przytrafić ale chyba wypadałoby o tym poinformować natychmiast a nie z kilkudniową zwłoką? 20 stycznia pojawił się komunikat na stronie Fora.pl – „Przepraszamy za utrudnienia związane z automatycznym logowaniem na forum oraz widocznością zalogowanych użytkowników. Pracujemy nad rozwiązaniem problemu.” Dzisiaj mamy już 27 a fora jak źle działały, tak źle działają.

Na forum pomocy serwisu Fora.pl, zdenerwowani zaistniałą sytuacją użytkownicy, piszą i piszą lecz nikt nie pofatyguje się na udzielenie szerszych informacji a już o podaniu przybliżonego terminu usunięcia problemu nie wspominam. Zaczynam się zastanawiać czy w obsłudze technicznej ktoś cokolwiek robi aby to rozwiązać?
Może tam dba się w pierwszej kolejności o prawidłowość wyświetlania reklam a użytkownicy? A kto by się nimi przejmował, mogą poczekać. Ba, mało tego, można ich najzwyczajniej ignorować. Tylko dobrze by było pamiętać o tym, że w dużym stopniu, to właśnie dzięki użytkownikom firma a dokładniej jej pracownicy mają pracę.

Odnoszę wrażenie, że firma GG traktuje tę usługę trochę po macoszemu. Jako coś, co kiedyś zostało stworzone ale ze względu na mniejsze przychody w porównaniu z innymi usługami, nie jest warte większej uwagi i zachodu. Powstało tyle serwisów społecznościowych, gdzie internauci mogą dyskutować, typowe fora odchodzą jakby trochę w cień? Nie koniecznie, moim zdaniem jest i nadal będzie wielu zwolenników tradycyjnych, odrębnych for.
Może więc warto umożliwić adminom przeniesienie bazy danych forum w inne miejsce? No tego to raczej nikt się nie doczeka a szkoda bo na całe Fora.pl pracowało sporo ludzi spoza samej ekipy, pracowali wszyscy aktywni użytkownicy. Nie byłoby gdzie wyświetlać reklam gdyby nie oni i dlatego odrobina szacunku im się należy.

Teraz rączki zaciera osobnik reklamujący odpłatną usługą przeniesienia całej zawartości forum w inne miejsce i kto wie czy w takiej sytuacji nie dorobi się niezłej sumki? Wykorzystał okazję podupadającego serwisu, w którym użytkownicy są złem koniecznym.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *